Ackreditering

För att få ackreditering vill vi att man uppfyller de riktlinjer gällande service för media som Kalmar FF, Svensk Elitfotboll och Svenska Sportjournalistförbundet ställt upp för säsongen 2015. Vi ber er vara beredda på att vid förfrågan kunna styrka era uppgifter.

Följande är välkomna till våra mediautrymmen.

• Sportjournalister med giltig presslegitimation utfärdad av Svenska Journalistförbundet
  • Sportjournalister med giltigt internationellt AIPS-kort
  • Övriga journalister efter anmälan av det medieföretag man representerar
  • Utöver detta kan Kalmar FF tillåta ackreditering efter en individuell prövning.

Vi ber er ta hänsyn till att pressläktaren är en arbetsplats och därför tillåter vi inte ackrediteringar till familjemedlemmar, barn m.m. Vill ni ha ytterligare plats så erbjuder vi media att köpa vanliga sittplatser mot faktura till ert företag.

Kalmar FF ger ackreditering i enlighet med SEF och SvFF:s riktlinjer vilket innebär två platser för skrivande journalister per mediaföretag. Utöver dessa två platser så ackrediteras fotografer separat.

För att ansöka om ackreditering till Guldfågeln Arena och Kalmar FF:s matcher så skickar du ett mail till kalmarff@kalmarff.se och anger uppdragsgivare, namn och kontaktinformation. För att vi ska kunna garantera plats på arenan måste vi ha in din ansökan senast klockan 12:00 sista vardagen innan match.

Se även Pressinformation för mer info kring utrustning, parkering, fotografer m.m.

Frågor kring media och ackreditering besvaras av
Anders Klevsand
k